Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 15 december 2008

En objuden gäst

Av Molly & Moa - 15 december 2008 10:52

 

fick vi  igår, som försökte få sig ett skråvmål i form av färsk liten talgoxe.

Denna katt har strykigt omkring här flera veckor nu. Den har halsband på sig men verkar skygg så jag har inte lyckats se om den har ngn adress i halsbandet. Tänker inte börja mata den då jag har dåliga erfarenheter från herrelösa katter sen tidigare. http://cavaliersajten.bloggagratis.se/2008/02/23/528023-tillfalligt-besok/

Sugen på fågel!

Hoppas denna katt hittar sin hem till sin ägare snart.


Skönt att kura ihop sig vid elementet när man varit ute på morgonrundan.

Grått och disigt, snön är nästan borta.

Men trots det så var grusvägen där vi brukar gå klädd med ett lager blankis.

Det gällde att hålla tungan rätt i munnen och tassarna på plats.

Matte halkade också till ett par gånger,

men klarade sig dock utan att ramla.

 
 
lotta

lotta

15 december 2008 11:33

nej, det är svårt det där med katter...vet ju inte riktigt var de bor...om de sprungit bort eller bara är på en tur! ..hoppas att den hittar sin ägare...det är ju så kallt ute nu :( kanske kan man ringa djurens vänner eller något om den ser mager ut..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

15 december 2008 11:43

Jaa du, dessa fågelätare ... vi har också strykande katter som slickar sig om munnen och väntar på en fågel till middag. Det gör mig ledsen ... De katter jag har besök av är grannarnas och mat får de hemma hos sina mattar och hussar så hunger lider de inte av. Jaktinstinkten tar man aldrig ur dessa djur.
Ha en bra dag tjejer ... och hälsa matte med kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

15 december 2008 12:52

Tycker du ska föröka locka till dig katten och ta en koll på halsbandet, sardiner brukar vara oemotståndligt;) Det finns kanske en orolig familj som saknar och väntar på sin misse.
Står det ingen adress på halsbandet, berätta för polisen och sätt in en billig annons i lokaltidningen.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

15 december 2008 13:37

Mina katter brukar också besöka granntomterna, men där är dom mest bara glada för att dom på vintern slipper få in möss i sina tomma hus. Men visst är det synd, det där med fåglar! Matte har bestämt sig i år - ingen fågelmatning. Jo, om det blir jättejättekallt kan hon nog inte låta bli. Men än så länge klarar dom
sig bra ändå.
Om katten har halsband så har den förstås en ägare, och då ger den sig nog snart hemåt. Det gör alltid mina.
GÅ FÖRSIKTIGT, så att ni inte halkar! När det är blankis tar matte fram specialskorna, dom där som har broddar på sig, Och jag, jag håller mig på kanter och i diken! Men mest på ängar och i skogen.

http://www.belof.se

 
Ingen bild

malte o snoken

15 december 2008 16:31

oj oj lilla misse, passa tassarna där!!
ni får oxå passa tassarna så ni inte trillar omkull på hala vägar!
va skönt å värma sig sen vid elementet!
snosgos på er röluvor

 
Sigge

Sigge

15 december 2008 19:07

Håller med de andra locka katten till dej och kolla halsbandet. Ring djurskyddsförening och katthem.
Någon kan ha anmält den saknad.
Inget djur ska behöva driva övergivet vind för våg!!!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

15 december 2008 20:14

Tur att ni höll er på benen i halkan. Det hade väl vart en julklapp det...ett brutet ben. Huvva!!

Hoppas kissen hittar hem igen!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

15 december 2008 21:27

Lät inget kul med en kisse som driver omkring... hoppas ägaren ger sig till känna. Fast det är svårt det där med att mata/inte mata...jag har en granne som började mata min (redan välgödda) katt vilket gjorde att han sprang mellan oss som ett skollat troll och bara ville ha mat...och då visste ändå grannen att det var min katt.

http://timsevimse.blogg.se

 
Annelie

Annelie

15 december 2008 22:06

Jag kan tänka mig att man blir lite sugen att ta in katten när man ser dom komma regelbundet.

I år har vi faktiskt oxå hängt ut lite mat till små fåglarna. Grannens katt finns inte på denna sidan längre och kan därför inte äta upp upp dom längre.
Ha det gott

http://www.vitaalvan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards