Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Illamående :-(

Av Molly & Moa - 4 februari 2009 10:56

Moa är illamående!

Har väckt matte två mornar i rad nu. Hon är så duktig lilla stumpan. Springer ner till dörren och krafsar när hon vill ut. Men i morse hann inte matte få på sig kläderna tillräckligt fort så hon kräkte på golvet. Nu var det bara gult slem som kom upp så hon har säkert ätit något olämligt som irriterar slemhinnorna. Hoppas på att det är över nu.

Skönt med lite värme när man mår illa



 
 
Timse med flock

Timse med flock

4 februari 2009 12:04

men lillgumman då...Tim känner störtsta medlidande för han har varit likadan, kräkts imorse och igår han med...hoppas du snart mår bättre.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

4 februari 2009 12:41

söta lille krake! har våran matte smittat dig? hoppas verkligen inte! nu är vårans matte iaf frisk igen om än inte roligare för det för hon ojar sig om att hon är vek o klen o svag...äsch...
hoppas du blir piggelin fort nu lillmoa! puss på er o tack för alla hälsniongar när matte var sjuk!!!

 
Ruth

Ruth

4 februari 2009 12:43

Har matte sovit länge i dag eftersom Moa kräks galla ? hon går och tänker på mat, sätter i gång gallsyraproduktionen, kommer det då ingen mat i munnen så måste den gula gallan upp, ett typiskt tecken på mat-tanker.
Ha en fin dag, här är det grått och trist.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

4 februari 2009 13:33

stackars Moa!krya på dej......kram

 
Latte

Latte

4 februari 2009 14:19

Men MOA! Stackars dig... Är det något som fastnat i magen kanske? Det är inte något kul att kräkas, eller hur? Jag är väldigt känslig i min mage, såfort jag prövar nytt godis så kan jag börja kräkas...:-( Usch... Inge kul alls... Hoppas du kryar på dig, men det gör du! Jag känner det klart och tydligt i min tass, och den har aldrig haft fel förut!

Kramiz

//Latte:-) Med puss & kram till dig! Tänker på dig...:-)

http://latte

 
lotta

lotta

4 februari 2009 15:46

här kommer krya på dig kramar ända från borlänge:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

4 februari 2009 19:06

Krya på dej lilla gumman.
Hoppas att det går över snabbt!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

4 februari 2009 19:25

visst tar det lite tid att träna hund..å mycket fundering ..men ack så kul:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

4 februari 2009 19:27

Krya på dig stackasrs Moa. Fast lite skönt har du väl i pläden för det ser ganska gott ut.

Till matte:
Jag hars Windows Vista och gör så här när jag begär översättning:
Skriv en kladd i Word ---- när det är färdigt klickar du på fliken GRANSKA ---- klicka på Skärmtips för översättning --- bocka i Engelska ---- högerklicka på dokumentet och klicka översätt.
Lätt som en plätt.
Ha det gott !!! och krya på dig Moa och kram på dej Molly ....

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

4 februari 2009 20:11

Men stackars lilla vännen då, hoppas att det snart går över. Har hon feber också eller??
Ja hon är ju en blad ras av eran ras och Cockespaniel.(tror jag att det var)
Visst är sonen tjusig!!!
Ja just det, nu kom jag på att det var eran matte som var in och skrev på våran hemsida, man skriver ju bara om hundarna så ma tänker ju inte på vad alla mattar och hussar heter.
Men nu måste du ju krya på dig lilla vännen och stor krya på dig puss kommer här...
"SMACK"

http://frippe.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

4 februari 2009 20:19

Sånt där kräks är inte så kul, men får man bara i sig lite mat efteråt brukar det gå över, på mig i alla fall! jag kräks också gul galla nån gång ibland, men mest när maten är försenad!!!!
Hoppas du mår bättre nu!!!
Pyssisar till er bägge två!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
bentley

bentley

4 februari 2009 20:50

Men lill skruttan då!!!

Nosgos och varma krya på dig buffar i massor!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards